Monday, September 7, 2009

Dah Lama X Rasa Perasaan Tu..



بسم الله الرحمن الرحيم
Salamun'alaik
TUES, 4th AUGUST 09



Ddk dpn klinik kolej hari tu mmg penat walaupun br 5 minit menunggu,penat sbb hajat na tmbang berat sjak 5 ari lps blum lg kesampaian sbb pakcik pmbantu perubatan tu ske curi tul**g time mkn..Ops...yela..kl sehari dua terlambat accepted la kn,ni da smp 5 ari pn msh keadaan yg sama,,na assume cmane lg ea?jgn assume..ha,xpe,,its only blog,,jgn mara uni,,jgn mara,,pakcik tu cuma tlg org2 kt kedai tu berniaga,,sbb tu lewat..jgn mara,,huh,huh..CAUTION: cth assume yg x baek,jgn amalkn,dun u dare!! saya buat sbg cth je ea,,xbaek sgt tu,,ok?
Tu mukaddimah utk post ni,,tgh2 duk nunggu,kpale ni tringat kt sorg sahabat,Munirah..da dkt 11 tahun ukhwah ni terjalin,,Alhamdulillah..tapi br smlm beliau cancelkn date kami slps hmpir 8 bln xjmpe.Ade esemen katenye,ish,,Uuii..Jeb hua jai,,tp xpe,saya pcaye psti ade hikmah Allah x izin perjumpan tu, insyaAllah..
"Muni,cmane na pg epot tu?pg ngn sape?" tbe2 saya send msg tu kt Muni,ati ni cm bmbg..tp ngn slambe badak Muni eply blk n ajak saya pg tman tnpa plan pape..segannye Tuhan je tao sbb Muni yg sapot saya..ish budak ni,,huh,,xjd lg la na timbang brat arini..huhu,,bt its ok then..saya lg bmbg kt Muni dr tnggu pakcik tu..hihi,,catch u later ea pakcik,,hope pakcik x bace blog ni..

***pembatalan semalam diganti dgn hari ni..***

Dikontotkn crita,trus bergegas ke KL Sentral..Muni nye pasal..Aina anti ya Muni?laqod taakhara kathiran..Blum smpt na abeskn turunan escalater tu,Muni da jerit kt saya,suh cpat cket..upenye saya yg lmbt smp,,pnatnye Allah je tao,tp bley plak Muni ske2 ati je published lm blog dye yg saya ni muke cool,,aiseh,,da cbe da tnjolkn mke ala2 seladang merah,but,,,she knows me  better..so,xley la na blakon ngn dye,,

Ha..ktorang blari2 cm kanak2 Ribena dptkn bus..da lama x rasa perasaan tu..Bnyk bercerita ngn Muni,,dr thn 1999 smp la 2009, masa bercerita tu, kpale uni wonder 1 pkare,hati ni ni rase laen,,rase yg da lame tdk saya rase(adui,,cm jiwang kn?)nape ea?da lama x rasa perasaan tu,,satu prasaan tnpa kabus,,just frank..susa na ckp,,perasaan yg kte xsmpat pk yg kte na cte ke x suatu perkara tu,,yg saya tao,,crita,dgr,crita,dgr..pndang muka Muni yg kadang2 xpndang muka saya,,kdg2 gelak,,kdg2...,,haha,,da lama x rasa perasaan tu,,saya seolah2 na hold kjap mase tu,na ttp mulut muni,,na crita dr Alif smp Ya,then bkk mulut Muni,n na suh Muni crita plak,,xkre la Muni na dgr ke x,na crita ke x..yg pnting,crita jgk!but i jz can't,,time...so short dear..walopon smp mlm.

Muni msh cm dulu,,Sempurna,,cm Fererro Roche:) Alhamdulillah, Allah Maha Besar, dr Dia, semuanya tnpa cela, insyaAllah..tinggal kita ja yg kna bijak menggunakan 'akal.Rupa2nya bnyk benda yg saya miss out ttg Muni's life, dunno,,kdg2 kte tgk org senang ni SENANG, org susah ni SUSAH..tp kte kdg2 alpa,yg mereka adalah kita,sbgaimana kita plukan mereka,,bgitula mereka prlukn kte,xkesa la ape,siapa org tu,,cuman masa je yg tntukn,,n,dgn izin Allah,,ayat yg slalu org pakai(andai dpt kuundurkn waktu,inginku ulangi semuanya kmbali)ha..tp saya tanak gne,xske sbb memang sah2 andaian tu  membelakangkn kebenaran smp bila2..just wanna say that i was very happy n im glad to have u here 2day,,i'm sorry i wasn't there,,4 the past 6 years..u tot that u gt me back right,,bt the truth is,,u gt me.,jz i wasn't there..cz i don't know bout the thing that only we know..
***smp skang saya xtao ape purpose saya tulis ni,,n saya masih lg xdpt na dscribe prasaan tu,,da lama xrasa perasaan tu,,,

*1 permulaan setelah berakhir
*ukhwah fillah
iLiB'sTune



1 comments:

hansuke October 13, 2009 at 11:08 AM  

kadang2 ada gak seronok bila jumpe kawan baik setelah lame berpisah tapi things will never be the same as before, as we all live a different life, only the sweet bitter memories that are left in our mind to be shared with someone in the future or with that person itself.

sy rase perasaan yg yuni rase tu adalah 'nastolgic memory of happiness'. kita seolah-olah hidup balik dalam kenangan lama tu sebentar, terfikir 'bestnya zaman tu' tapi realiti nya masa tak boleh dikembalikan so kita truskan hidup kita cm biasa. kdg2 kita tak dapat terangkan dgn perkataan tapi ia wujud. i think it's natural. well, bagi pendapat sy la kan..:)

Post a Comment

TENTANG BLOG Ana'aQu

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamual'alaikum w.b.r
Hanya sekadar pemula,xde apa yang istimewa tentang site ni melainkan ia istimewa kpd tuan punya blog ni shj..:) Memandangkan baru bertatih build up blog ni, agak banyak jgk la bulu kening ni gugur, jari tangan pun da serupa ranting da,ye la..nak siapkan pun sampai merah2 mata duk stared kt coding-coding tu.Arrrgh!! Its almost 2 weeks! But still under construction.Anyway, sign up untuk blogging ni bukanlah untuk meraih palls semata, but bila umo da semakin tue ni, rase mcm celik pada zahir tapi hakikatnya buta pada batinnya.Yela, hehe. Bese la, bila jumpa kawan, ayat last dorang bila nak berpisah bunyi camni "t jgn lupa kontek kita ea uni,ade e-mail kan?blog ada?" (R?blog?bkn dr. Mahathir pnye site ka tu?) itu la yg saya terlintas kt fikiran last 3 years bila kawan saya lontar propaganda berbentuk soalan tu.Hahaha,,lawak bila pikir balik,harap2 adek2 saya x baca post ni.Bukan malu,tp ..6t x rock la beb..apepun,skang da final sem,a sem which gimme a bundle of free time,suppose there are few projects and a research to be completed, tp ni la contoh pelajar 'buta' yg ske ambil kesempatan, hihihi..(jgn ikut) kalau kwn2 rase bosan nengok blog ni,do drop some comments or an advise la..dialu2 alukan.SAYA BUDAK BARU BELAJAR, KALAU SALAH TLG e-mailkn ke rustyqalaam@rocketmail.com

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP